sobota, 23 sierpnia 2014

50# Baśniobór: Gwiazda Wieczorna wschodzi - Brandon Mull


Tytuł oryginalny: "Fablehaven. Rise of the Evening Star"
Oryginalny język: angielski

Wydawnictwo: W.A.B
Rodzaj: fantasy/młodzieżowe
Ilość stron: 413
Cena: 39,90 zł

UWAGA! "Baśniobór: Gwiazda Wieczorna wschodzi" jest drugą częścią serii. W tej recenzji mogą występować małe zapowiedzi co do części pierwszej. Najlepiej na początku przeczytaj pierwszą cześć, której recenzja jest TUTAJ.

Po przygodzie w Baśnioborze Seth i Kendra wracają do normalnego życia. A przynajmniej wydaje im się, że jest ono normalne - Stowarzyszenie Gwiazdy Wieczornej nie śpi. Niezbitym dowodem na to jest pojawienie się w klasie Kendry nowego ucznia. Dziewczynka za pomocą mocy, którą obdarowały ją wróżki rozpoznaje w nim kobolda.

Dodatkowo dzieci spotykają tajemniczego Errola, który ofiaruje im swoją pomoc. Czy naprawdę można mu ufać?
Rodzeństwo będzie musiało wrócić do Baśnioboru i stawić czoło drzemiącemu tam złu. Bo jak wiadomo ono nigdy nie śpi.

To tak na wstęp, żebyście mogli mniej więcej zorientować się, co może czekać Was podczas ponownego pobytu w Baśnioborze, a jednocześnie, abyście nie dowiedzieli się zbyt dużo o następnej części tej magicznej serii.
Co mogę powiedzieć o tej książce. Teraz, kiedy (przyznam się wam) skończyłam czytać całą serię, część druga wydaje mi się bardzo odległa (a czytałam około miesiąca temu). Tyle się zmieniło od tamtego czasu... no ale o tym w innym poście (który na razie jest małą niespodzianką).
Wracając do tematu. Część druga serii jest równie dobra, jak pierwsza. Pomyślałby kto, że autor wszystkie pomysły na serię wykorzystał przy pisaniu pierwszej części. Nic bardziej mylnego!
Czytając, wydawało mi się, że Brandon Mull korzysta z niewyczerpanego źródła pomysłów (o czym - tak na marginesie - miałam się jeszcze wiele razy przekonać).

Przekraczając magiczne bariery Baśnioboru całkowicie oddajemy się niesamowitości tego miejsca. Na każdym kroku spotkać możemy magiczne, niektóre znane nam, a niektóre całkowicie wymyślone przez autora istoty. Razem z głównymi bohaterami przeżywamy niezwykłe przygody, podczas których poznajemy tajemnice magicznego świata. Czego chcieć więcej?

Książka jest naprawdę ślicznie zrobiona, tak, aby czytelnika zachęcić do kupna/wypożyczenia i przeczytania. Na pierwszy ogień idzie okładka. Chciałabym tutaj zauważyć, że okładki każdej z części "Baśnioboru" są ze sobą połączone i odkrywają rąbka tajemnicy co do treści książki i mających nastąpić wydarzeń.
Równie dużym plusem książki są obrazki (o których zapomniałam napisać w recenzji poprzedniej części), które nie pojawiają się często, ale w takich odstępach żeby umilić czytanie i dopomóc, gdy nasza wyobraźnia się psuje :-)




Sami widzicie, że ilustrator naprawdę się postarał. Obrazki są niezwykłe i naprawdę nie mam się do czego przyczepić :-)

Największa zauważalna zmiana, jaką zaobserwowałam, zaszła według mnie w głównych bohaterach. Trzeba tutaj przypomnieć, że od ich ostatniej wizyty w w Baśnioborze minął rok. Oboje bardzo wydorośleli, ale w szczególności Seth. Nie robił już wszystkiego tak bezmyślnie. Nadal czasami zachowywał się naiwnie, ale przy wielu wyborach (a szczególnie tych, w których ważyły się losy Baśnioboru) wykazał się logicznym myśleniem i za to naprawdę go doceniłam.

Co mogę wam jeszcze powiedzieć? "Baśniobór" stał się najlepszym cyklem, jaki ostatnio miałam szansę przeczytać. Także oczywiście serdecznie Wam go polecam!


PS. Gdy wy to czytacie, ja prawdopodobnie siedzę na plaży (albo śpię) :-) Pozdrawiam!

1 komentarz:

  1. Nie miałam pojęcia, że ta seria jest aż tak dobra, a u Ciebie widzę takie pochwały:). Zawsze byłam przekonana, że to są książki przeznaczone dla dzieci, ale jak widać, nic bardziej mylnego.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje wszystkim za komentarze ♥ One naprawdę motywują i dają siłę do dalszej pracy♥
Uwaga: komentarze wulgarne i niemiłe będą usuwane! Możecie wyrażać swoje zdanie, ale w kulturalny sposób.
Możecie się również reklamować, ale jak przeczytacie post i coś o nim napiszecie. Nie będę udostępniała komentarzy typu: "Fajny wpis + 3 linki na bloga itp." Reklamować to wszystko możecie w zakładce "Zareklamuj się" :-)
Za wszystkie miłe rzeczy jeszcze raz dziękuje ;-)