piątek, 27 czerwca 2014

42# Bądź swoją siłą przez 365 dni w roku

"Bądź swoją siłą przez 365 dni w roku" Demi Lovato

Tytuł oryginalny: "Staing Strong 365 Days a Year"
Wydawnictwo: Feeria
Oryginalny język: angielski
Rodzaj: młodzieżowe/poradnik
Ilość stron: ? (nie ma oznaczonych stron)
Cena: 34,90

Demi Lovato jest znaną piosenkarką i aktorką. Jej piosenki górują na listach przebojów. Ona sama znana jest z wielu filmów Disneya. Ma miliony fanów na Facebooku i Twitterze. Jednak jej droga na szczyt nie była łatwa. Piosenkarka pokonała nałogi, anoreksję i bulimię, a także stawiła czoło zastraszaniu. 
Książka napisana jest w szczególności dla tych osób, które potrzebują pomocy, a boją się o nią poprosić, ale również dla tych, którzy chcą uwierzyć w swoje możliwości i spełnić marzenia.

Nigdy nie byłam fanką Demi Lovato. Lubiłam ją, to prawda, niektóre jej piosenki uważałam za naprawdę rewelacyjne, ale nigdy nie powiedziałabym, że ją uwielbiam. Sięgając po "Bądź swoją siłą" miałam nadzieję, że książka będzie czymś w rodzaju biografii zawierającej wiele pozytywnych myśli. Bardzo się myliłam. 
Są to pozytywne myśli, ale dosłownie na 365 dni w roku. Tutaj daję przykład jednego "rozdziału":


Kiedy czytałam książkę miałam naprawdę dużo "małych" (ale dla mnie jednak bardzo znaczących) życiowych problemów. I w niektórych momentach wydawało mi się, że autorka pomaga mi je rozwiązać. Zawsze jakoś tak utrafiłam, że kiedy działo się coś złego, to pojawiała się myśl, która pomagała mi wszystko odbudować.


Autorka w książce umieściła dużo własnych (i bardzo inspirujących) cytatów. Pokazują one również jak dużo Demi przeszła. Mało osób potrafi wyciągnąć takie wnioski ze swoich niepowodzeń, a do tego dalej myśleć pozytywnie. Jest to naprawdę niezwykłe i za to podziwiam Lovato.

Gdy czyta się książkę "na raz", czyli od razu całą (jak ja to zrobiłam) to czuje się, że informacje po prostu wypływają z głowy - ma się ich dosyć. Dlatego naprawdę: nie czytajcie tej książki w trzy dni! Nawet tydzień to za krótko! Jeżeli naprawdę chcecie zapamiętać wszystkie ważne myśli, to trzeba czytać jeden "rozdział" na dzień.

Ostatnio przeczytałam książkę "Jesteś cudem" (którą zrecenzuję już wkrótce) i powiem, że dużo cytatów i myśli z "Bądź swoją siłą" było bardzo podobne, jak w książce Reginy Brett. Rozumiem, że mógł być to przypadek, bo były to dobre cytaty, które chciało wykorzystać więcej autorów, więc tutaj akurat nie mam do nikogo pretensji.

Kolejnym drobnym niedociągnięciem w książce było to, że dużo myśli było do siebie podobnych. Tak, jakby autorka zaczynała jakiś temat, kończyła go, po czym wracała do niego w (o wiele dalszych) rozdziałach. Czasami zdawało mi się, że czytam to samo drugi raz i miałam wrażenie, jakbym pomyliła strony!
Niektóre myśli mogą również zostać odebrane negatywnie - autorka mówi nam, jak mamy się zachować w pewnych sytuacjach, co można wykorzystać w złym momencie. Czasami trzeba zastanowić się nad danym rozdziałem, aby zrozumieć jego cały przekaz, ale to akurat jest dobre.

Książka pomogła mi się pozbierać, gdy miałam trudny okres. Potrzebowałam takich poradników i dobrze trafiłam. Cieszę się, że sięgnęłam po tą pozycję i mam nadzieję, że wy również to zrobicie.
Książka ta dała mi siłę. Pokazała mi, że jestem wyjątkowa. I ty też jesteś! Pamiętaj o tym!



Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Feeria!

2 komentarze:

  1. Chętnie kiedyś ją przeczytam :3
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka mi się bardzo podobała :) Choc sama nie mam wielkich problemów, to wierzę, że innym ludziom z problemami może naprawdę ułatwić życie :3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje wszystkim za komentarze ♥ One naprawdę motywują i dają siłę do dalszej pracy♥
Uwaga: komentarze wulgarne i niemiłe będą usuwane! Możecie wyrażać swoje zdanie, ale w kulturalny sposób.
Możecie się również reklamować, ale jak przeczytacie post i coś o nim napiszecie. Nie będę udostępniała komentarzy typu: "Fajny wpis + 3 linki na bloga itp." Reklamować to wszystko możecie w zakładce "Zareklamuj się" :-)
Za wszystkie miłe rzeczy jeszcze raz dziękuje ;-)